Вoзврaщeниe коррупции для торгах: на очереди – спортивная сферы. Кому это полезно

Вeрxoвнa Рaдa уxвaлилa в пeршoму читaнні зaкoнoпрoєкт   №3075 «Прo внeсeння змін дo стaтті 3 Зaкoну Укрaїни «Прo публічні зaкупівлі» щoдo eфeктивнoї рeaлізaції дeржaвнoї пoлітики у сфeрі фізичнoї культури і спoрту». Він вивoдить з-під спрoщeнoї прoцeдури зaкупівeль пoслуги в целях прoвeдeння зaxoдів фізкультури тa спoрту, фізкультурнo-спoртивнoї рeaбілітaції тa зaбeзпeчeння підгoтoвки і учaсті нaціoнaльниx збірниx у міжнaрoдниx спoртивниx зaxoдax.

Aвтoри прoпoнують нe зaстoсoвувaти дo пeрeрaxoвaниx зaxoдів спрoщeну прoцeдуру закупівель. Вони обґрунтовують це критичною ситуацією з процедурою закупівель різних послуг на національних збірних команд України, зокрема щодо їх участі у спортивних змаганнях.  


Читайте также
Теорія ймовірності по-українськи: затяжне політичне шоу в Україні зовсім не випадковість

Законопроєкт загрожує тим, що у спортивних закупівлях можуть поширитися корупційні зловживання з підставними фірмами і махінаціями. Більше того, у висновку   Комітету Верховної Чтобы з питань антикорупційної політики йдеться для те, що законопроєкт приставки не- відповідає вимогам антикорупційного законодавства.

Трохи історії. Навіщо ж були введені спрощені закупівлі

Спрощені закупівлі — це нововведення закону «Оборона публічні закупівлі», нова редакція якого введена в дію лише у квітні цього року. Це ті самі відкриті публичные торги, але у так званих «допорогових» закупівлях, если їхня сума коливається від 50 000 грн і до самого обов\’язкового порогу для того відкритих торгів у 200 000 грн. Вони відбуваються із менш тривалими строками проведення.  

Безліч замовників оголошували замість відкритих торгів закупівлі з близькими предварительно порогів сумами — 190 000 -199 000 грн, нерідко около тому ще й ділячи закупівлю получай частини. До того ж переважна більшість усіх закупівель в Україні відбувається саме бери «допорогах», оскільки (в не потрібно ні проводити аукціон, ні викладати у систему Прозорро купу документів,   а найголовніше — перемогу спокійно можна віддавати потрібному підприємцю чи компанії, хоч учора створеній та кроме працівників (яскравий застежка: будівництво доріг для Тернопільщині шматками в области 40 м, кожен з яких закуповувався допорогово сумнівною фірмою).  

Спрощені закупівлі повинні усувати такі зловживання вже бери «допорогових» закупівлях, оскільки, як і около відкритих торгах, тогда тепер з’являться вимоги опублікування тендерної документації, вимога проведення аукціону, і вимоги до самого учасників, право возьми оскарження дій замовника, обов’язковість оприлюднення договору относительно закупівлю та інших документів.  

Чим загрожує законопроєкт

Складається враження, що автори законопроєкту относительно виведення спортивних закупівель з-під спрощеної процедури прагнуть зберегти можливості во (избежание описаних корупційних зловживань хоча возле закупівлі послуг угоду кому) фізичної культури і спорту. Близ цьому абсолютно незрозуміло, чи мають бери увазі будь-які послуги, пов\’язані зі спортом, чи якісь конкретні.  

Читайте да
Мало бути нехитро чесним хлопцем, пане Зеленський

Адже, наприклад, поточний улучшение спортзалу у школі теж можна вважати закупівлею послуг в целях потреб фізичної культури і спорту. Неведомо зачем, ще до введення спрощених закупівель, Навчально-спортивна фундамент літніх видів спорту Міністерства оборони України замовила сверху «допорогових» торгах у ТОВ «Адамаріс Девелопмент» поточний ремонтирование спортзалу по вул. Генерала Грекова, 1, у Львові следовать 198 936 грн, що лише держи тисячу грн менше від порогової суми. Чому обрано саме цю фірму, що саме потрібно ремонтувати та який кошторис — незрозуміло.  

Аналогічно, Управління освіти адміністрації Московського району Харківської міської про замовило у ТОВ «АРМ-БУД Сильная сторона» за 199 000 грн подновление басейну в одній із спортивних шкіл. Чому саме ця фірма стала переможцем, що ясно потрібно зробити, у які терміни та вслед які ціни — невідомо, оскільки у системі Прозорро відсутній договір насчет закупівлю.  

Такі ж корупційні ризики сверх відсутність інформації та економічні ризики поверх відсутність конкуренції бачимо быть закупівлях проживання і харчування исполнение) спортсменів, їхньому перевезенні, оренді спортзалів, організації змагань тощо.  

Тому вбачається, що «критичність ситуації» із закупівлями, оборона яку говорять автори законопроєкту, можна пояснити зовсім безлюдный (=малолюдный) складністю чи тривалістю процедур закупівель, а радше корупційними проявами замовників быть їх проведенні, що відбиває у чесного бізнесу до скорого-яке бажання участі у таких торгах. А це лише підтверджує наявну проблему і необхідність її вирішення.  

Конец материалы автора
Даже если Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.