Особливості шин для позашляховиків

Варіантів начебто багато, але підібрати шини під індивідуальні умови експлуатації — справа непроста, що вимагає ґрунтовного підходу. Щоб правильно підібрати шину для позашляховика (кросовера, паркетника) треба розібратися з особливостями трьох найпоширеніших її типів та співпіставити з планованими умовами використання автівки.

AT (All Terrain)

Дослівно «всеґрунтова». Цей універсальний тип створений для експедицій та далеких подорожей, які передбачають довгі асфальтові перегони, що іноді перемежуються помірним бездоріжжям. Корд такої шини досить потужний, щоб значно не погіршувати експлуатаційні характеристики при тривалому русі на низькому тиску. Малюнок протектора більш розріджений, ніж у звичайної легкової гуми, і дозволяє без особливих проблем пересуватися бездоріжжям. Але за покращення грязьових характеристик доводиться не тільки більше платити за вартість шин. Але збільшується і ціна користування автомобілем: через більшу вагу шини збільшується витрата палива, а потужний корд і твердіша суміш призводять до зниження керованості на високих швидкостях, а також впливає і на акустичні характеристики, позашляхова гума як правило більш шумна, особливо на асфальті

MT (Mud Terrain)

Грязьові шини. Від згадуваної AT вона відрізняється більш сильно розвиненим протектором, маючи в цілому схожий корд, склад суміші і радіальну структуру каркаса. Крім того, у цього класу позашляхової гуми зазвичай міцніше боковина. Для змішаної експлуатації виробник зазвичай рекомендує її співвідношення (наприклад, 20% асфальту, 80% бездоріжжя), у такому характері експлуатації шини прослужать довше. Підходить Mud Terrain і для далеких туристичних подорожей. Ця гума хоч і швидше ніж AT зношується на асфальті, зате набагато краще чинить опір бездоріжжю, не провисає на пластичних ґрунтах. На асфальті поводиться гірше «атешки», що особливо помітно при різкому гальмуванні та проходженні поворотів на високих швидкостях та мокрому асфальті. У міру зношування спочатку висока шумність тільки збільшується. Ідеальний вибір для туристичних виїздів по місцях з поганою або відсутньою дорожньою інфраструктурою та експедицій.

XT (Extreme Terrain)

Екстремальна грязьова гума. Безкомпромісні грязьові шини з великим потенціалом бездоріжжя коштом погіршення асфальтових характеристик. Тобто брудом їдуть дуже добре, а на асфальтовому полотні не вселяють довіри. Шумлять, погано гальмують, збільшують витрату палива і при цьому дуже швидко зношуються.

Крім того, всі перелічені категорії позашляхових покришок дубіють на морозі й тому їхня зимова експлуатація небажана. Однак, якщо ціна не є питання, зараз є винятки в категорії АТ (наприклад, нові моделі Goodyear, BFGoodrich тощо). Деякі з них навіть маркуються «сніжинкою» та трьома гірськими піками.

На основі публікацій сайту Тайр Клаб.

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.